Jak wykryć nieszczelności w układzie zawieszenia pneumatycznego?

Zawieszenia pneumatyczne są naprawdę wspaniałym rozwiązaniem, które daje niewyobrażalny komfort jazdy. Takie opinie mamy jednak o nich wtedy, kiedy działają. Gdy dochodzi do usterek, mogą tylko przyprawić o ból głowy. Na szczęście nie potrzebujemy specjalistycznej wiedzy, żeby sprawdzić, co jest nie tak. Można do tego wykorzystać zwyczajne środki, które każdy z nas z pewnością ma pod ręką.

Szukamy przecieków

Problem z układem pneumatycznym w 90% przypadków oznacza ucieczkę ciśnienia. Jest to sytuacja bardzo podobna do tej, gdy uchodzi nam powietrze z opony lub dętki. Aby wykryć w którym miejscu się to dzieje, dętkę wkładamy do napełnionego naczynia, lub też smarujemy ją wodą z mydłem. W podobny sposób szuka się usterek w układach pneumatycznych. Wystarczy nanieść na każdy element pewną ilość takiej substancji, a wszelkie wycieki zostaną ujawnione natychmiastowo. W przypadku zawieszenia pneumatycznego BMW jest to nawet oficjalna metoda, którą poleca mechanikom sam producent.

Naprawa usterki

Najczęściej ucieczka ciśnienia ma miejsce na miechach, czyli specjalnych poduszkach, pełniących funkcję zarówno amortyzatora jak i sprężyny. Aby wykonać test, należy wytworzyć pełne ciśnienie robocze w układzie, po czym każdy z miechów spryskać roztworem wody z mydłem. Jeśli nieszczelność zostanie ujawniona, konkretny miech trzeba wymienić. Jednak w przypadku poduszki pneumatycznej BMW E39 producent zaleca dokonanie wymiany wszystkich naraz. Jeśli bowiem jedna zaczęła przepuszczać, istnieje duża szansa, że w najbliższym czasie uszkodzeniu ulegną również pozostałe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

17 − pięć =