Budowa i zastosowanie motoreduktora

Motoreduktor to specjalna maszyna o charakterze napędowym trwale spajająca silnik z przekładnią, a nierzadko też hamulcem i sprzęgłem. Dzięki kompaktowej budowie zajmuje stosunkowo niewiele miejsca. Służy przede wszystkim do zmiany szybkości obrotowej oraz czasu obrotowego, dzięki czemu silnik pracuje dużo wydajniej. Obecnie najbardziej popularne są zwłaszcza motoreduktory walcowe, dostępne m.in. na https://sempolska.com.pl/oferta/motoreduktory-walcowe-keb-3-3/.

Sprzęt o szczególnym przeznaczeniu

Omawiane urządzenia świetnie zastępują tradycyjne układy napędowe i dzielą się głównie pod względem typu zastosowanej w konstrukcji przekładni zębatej. Wyróżniamy m.in. motoreduktory ślimakowe, walcowe, płaskie, stożkowe, kątowe, a także planetarne. Są one wykorzystywane powszechnie w szeroko pojętym przemyśle, a montuje się je zazwyczaj w rozmaitych przenośnikach, mieszadłach, wirnikach oraz aeratorach. Znakomicie sprawdzają się też w kolejkach podwieszanych i taśmociągach odpowiedzialnych za przenoszenie wyjątkowo ciężkich towarów.

Na uwagę zasługują w szczególności modele pneumatyczne, ponieważ są idealnie przystosowane do działania w bardzo trudnych warunkach roboczych – np. miejscach o wysokim poziomie zapylenia albo zwiększonej wilgotności, ewentualnie temperaturze. Ich kluczowe zalety to bezstopniowa regulacja prędkości obrotowej (wskutek zmiany ciśnienia zasilania), duża odporność na przeciążenia oraz małe gabaryty. Dodajmy, że w branży motoryzacyjnej motoreduktory są wykorzystywane choćby w procesie montażu podzespołów, a w branży spożywczej do transportowania i napełniania butelek napojami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

4 × dwa =