Każdy właściciel samochodu z silnikiem Diesla, który choć w niewielkim stopniu interesuje się techniką motoryzacyjną zdaje sobie sprawę z tego, jak istotną rolę w jego układzie odgrywają świece żarowe. Ich metamorfoza jest znaczna, ponieważ na przestrzeni lat poszerzył się ich zakres funkcji. Wciąż jednak mogą ulegać poważnym awariom, jaką może być ich urwanie. Konieczna jest wtedy profesjonalna wymiana, a ofertę tego rodzaju znajdziemy na stronie internetowej http://urwana-swieca-zarowa.com.pl/.
Jeszcze jakiś czas temu świece żarowe służyły tylko do podgrzania komory spalania do temperatury pozwalającej na samoczynny zapłon mieszanki, czego konsekwencją był rozruch silnika. Współczesne ich modele posiadają osłoniętą izolacją spiralki, znajdują się bezpośrednio w komorze spalania silnika z wtryskiem bezpośrednim, połączone często z czujnikami ciśnienia i osiągające wysoką temperaturę, sięgająca nawet 1350 stopni Celsjusza w zaledwie 2–3 sekundy. Nowsze modele grzeją do chwili uzyskania pożądanej temperatury pracy silnika, czasami też w trakcie jazdy. Ma to swoje odzwierciedlenie w zużyciu paliwa, redukcji emisji substancji szkodliwych, jak i przekłada sią na trwałość układu oczyszczania spalin.