Lepszy wynajem czy zakup przyczepy gastronomicznej?

Istnieje wiele osób, które pragną założyć biznes w branży gastronomicznej, ale nie posiadają wystarczających środków finansowych na utrzymanie lokalu stacjonarnego. W takiej sytuacji znakomitym rozwiązaniem jest zakup albo wynajem specjalnej przyczepy przystosowanej do sprzedaży jedzenia w plenerze. Można w niej z powodzeniem serwować m.in. klasyczne fast foody (hot dog, burgery, frytki, zapiekanki itp.), kurczaki z rożna, żeberka, steki, kebaby, tortille, a nawet lody, sushi czy dania wegetariańskie. Kluczową zaletą takich pojazdów jest oczywiście ich wysoka mobilność.

Wiele zależy od częstotliwości pracy

Na wstępie należy zaznaczyć, że sprzedaż jedzenia z przyczepy gastronomicznej to biznes typowo sezonowy (od późnej wiosny do wczesnej jesieni), ponieważ w okresie zimowym skuteczne ustawienie pojazdu i przyciągnięcie klientów jest mocno utrudnione. Trzeba też pamiętać o tym, że zaparkowanie takiego obiektu na terenie prywatnym wymaga opłacenia wysokiego czynszu, a konkurencja jest wyjątkowo duża – dlatego jeden z podstawowych warunków sukcesu to wyróżnienie się jakością lub rodzajem oferowanych potraw.

Jeśli zastanawiamy stricte nad zakupem przyczepy, to jest to idealna opcja, gdy dysponujemy co najmniej kilkunastoma tysiącami złotych, posiadamy miejsce do jej przechowywania (np. duży garaż lub solidną altanę) i zamierzamy rozkręcić wieloletni biznes food truckowy. Z kolei wynajem przyczep gastronomicznych to rozwiązanie przeznaczone dla osób pragnących sprzedawać jedzenie wyłącznie sporadycznie (np. na festiwalach, dniach miasta i koncertach), a także posiadających już lokal stacjonarny, ale poszukujących dodatkowe platformy reklamowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

14 − trzynaście =