Jak zadbać o odpowiedni uniform dla swoich pracowników w naszej firmie?

Do podstawowych obowiązków pracodawcy należy dbałość o odpowiednie warunki bezpieczeństwa i higieny pracy na terenie zakładu. W tak rozumianej powinności mieści się również zapewnienie pracownikom odzieży roboczej i odpowiedniego wyposażenia ochronnego.

Stroje dla załogi firmy – podstawowe informacje

Strój roboczy ma  przede wszystkim zapewnić pracownikom ochronę przed występującymi w środowisku pracy czynnikami szkodliwymi  i niebezpiecznymi. Przykładem mogą być wzmocnione buty, chroniące stopy wszędzie tam gdzie może dojść do upadku na nie ciężkich przedmiotów. Każdy dobrze zaopatrzony sklep z odzieżą BHP ma również w swojej ofercie odpowiednie nakrycia głowy, których zadaniem jest ochrona przed spadającymi z wysokości przedmiotami. W wielu wypadkach pracodawcy dbają też o wyposażenie załogi w kamizelki odblaskowe, pozwalające kierowcom różnorodnych pojazdów mechanicznych, poruszających się po terenie zakładu pracy, w odpowiednio szybkim dostrzeżeniu osób, które potencjalnie mogą znaleźć się na trasie ich przejazdu. Jak widać na powyższych przykładach – zastosowanie strojów roboczych jest niezwykle szerokie, a duży wybór dostępnych rozwiązań wpływa na wzrost ogólnego poziomu bezpieczeństwa w pracy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *