Opóźniony lot to duży kłopot, z którym spotkał się prawie każdy. Bardzo często wiąże się to z dużymi problemami, zwłaszcza w przypadkach, gdy w jego wyniku nie udało się dotrzeć na czas na inny lot lub ważne spotkanie. Pasażerowie, których dotknął ten problem mogą ubiegać się o wypłatę odszkodowania. Nie każdy jednak wie, w jaki sposób się o nie starać oraz jak przebiega proces jego wypłaty.
Odszkodowanie należy się pasażerowi w momencie, gdy jego lot opóźniony był o co najmniej 3 godziny. Za opóźnienie natomiast rozumie się dotarcie do miejsca docelowego później niż planowano, ponieważ jeśli nawet start był opóźniony, ale podczas lotu czas ten został nadrobiony- odszkodowanie nie jest należne.
Rekompensata pieniężna należy się również w sytuacji, gdy lot został odwołany i nie odbył się, a także, gdy linia lotnicza odmówiła wejścia na pokład. Trzeba jednak pamiętać, że odszkodowania przysługują, gdy lot odbywał się na terenie Unii Europejskiej oraz gdy miejsce wylotu lub przylotu znajduje się na jej terenie. Wysokość odszkodowania zależy natomiast od odległości między portem wylotu, a lotniskiem docelowym. Maksymalna kwota, o jaką można się starać wynosi natomiast 600 euro.
Samodzielnie ubieganie się o rekompensatę od linii lotniczych może być bardzo problematyczne. Z tego względu świetnym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy firm, takich jak AirCompensa, które specjalizują się w świadczeniu pomocy swoim klientom w odzyskiwaniu należnych odszkodowań.