Zbieżność kół to podstawowy parametr zawieszenia. Ma wpływ na prowadzenie samochodu, bezpieczeństwo w trakcie jazdy oraz jego reakcje na zachowania kierowcy. Na geometrię kół składa się nie tylko ich zbieżność, ale też kąt pochylenia, kąt osi sworznia zwrotnicy oraz kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy.
W większości samochodów koła znajdujące się na tej samej osi są lekko pochylone pod bardzo niewielkim kątem. Może być to odchylenie do wewnątrz lub na zewnątrz. Gołym okiem jest to niemal niemożliwe do dostrzeżenia. Stopień odchylenia może być dość swobodnie regulowany w niemal każdym pojeździe. Zbieżność ma wpływ nie tylko na parametry jezdne pojazdu, ale również na tempo zużycia paliwa oraz ogumienia.
Zbieżność kół dzieli się na trzy typy. Pierwszy to ustawienie zbieżne dodatnie, występujące gdy koła w tej samej osi są zwrócone ku wnętrzu. Drugi typ to rozbieżność kół ujemna, wstępująca gdy koła z tej samej osi skierowane są ku zewnętrzu. Ostatni typ to zbieżność zerowa, gdy koła pozostają względem siebie w pozycji całkowicie równoległej. Każdy z tych typów zbieżności możesz ustawić w: http://www.prostauto.pl/zbieznosc-kol.html.
Najczęściej w pojazdach tylnonapędowych koła ustawiania się zbieżnie do wewnątrz. W samochodach przednionapędowych oraz 4×4 wybierane się ustawienie przednie rozbieżne. Oba rozwiązania mają swoje wady i zalety. Ustawienie zbieżne poprawia stabilność samochodu w trakcie jazdy na wprost, obniża w czasie pokonywania zakrętów. Usuwanie rozbieżne pozwala natomiast na lepsze prowadzenie w zakrętach, ale zwiększa zużycie paliwa i ogumienia.