Zawieszenie pneumatyczne daje ogromny komfort jazdy, a jednocześnie pozwala na pewne prowadzenie auta. Kiedyś dostępne było jedynie w samochodach z najwyższej półki, dziś trafia pod przysłowiowe strzechy. Zdarza się niestety, że instalacja ta ulega awariom i usterkom, które są naturalną konsekwencją zużycia się różnych elementów. Sprawdzamy jak wykryć niesprawność zawieszenia pneumatycznego, dowiemy się w jaki sposób objawiają się najczęściej występujące niesprawności i objawy zużycia.
Jeżeli układ zawieszenia pneumatycznego jest sprawny, to samochód zachowuje swój poziom nawet po kilkudniowym postoju. Jeżeli jednak obserwujemy szybkie opadanie całego auta lub tylko okolic jednego z kół, oznacza to nieszczelność na miechach bądź zaworach rozrządczych. Na stronie https://thomasmarkt.com/17-zawieszenie-pneumatyczne-porsche możemy zobaczyć jak wyglądają te podzespoły, a także zorientować się w cenach. Zazwyczaj wymiana jednego z powyższych elementów pozwala na przywrócenie autu pełnej sprawności.
Zdarza się, że w czasie jazdy komputer pokładowy informuje nas o awarii zawieszenia pneumatycznego. Jednak pomimo tego samochód jedzie normalnie i nie opada. Nie znaczy to jednak, że błąd jest wyświetlany na wyrost. Zazwyczaj oznacza nieszczelność któregoś z miechów bądź na przewodach podających do nich sprężone powietrze. Kompresor posiada spory naddatek mocy, dzięki czemu możemy bez problemu kontynuować jazdę, dopóki nieszczelność nie jest duża. Jednak komputer będzie nas informował o tym fakcie komunikatami o awarii i absolutnie nie należy ich ignorować.