W czasie pracy wózka widłowego należy regularnie kontrolować stan temperatur kluczowych płynów. Mowa przede wszystkim o cieczy w układzie chłodniczym oraz o oleju silnikowym. Utrzymanie ich na prawidłowym poziomie jest konieczne dla właściwej pracy maszyny. W przypadku zbyt niskich i zbyt wysokich wskazań może dojść do różnych uszkodzeń. Wobec tego, bezpośrednio po rozruchu zimnego silnika należy odczekać trochę czasu, by ten się rozgrzał. Natomiast pracując latem przy wysokiej temperaturze zewnętrznej trzeba kontrolować, czy wózek się nie przegrzewa.
Sprawdzenie poziomu rozgrzania dokonujemy poprzez odczyt wartości z określonego zegara lub wyświetlacza na desce rozdzielczej. Ciecz chłodząca reprezentowana jest poprzez termometr zanurzony w wodzie. Powyższy piktogram znajdziemy zarówno na stosowanym wskaźniku, jak i na czerwonej kontrolce przegrzania. Czujnik temperatury chłodnicy oleju przekazuje natomiast informacje do zegara, który posiada oznaczenie takie samo, jak kontrolka ciśnienia widoczna przed odpaleniem silnika. W niektórych typach wózków oznaczenia mogą być inne, dlatego zawsze należy sprawdzić je w instrukcji obsługi.
Choć większość maszyn posiada specjalne kontrolki, które mają za zadanie zwrócić naszą uwagę w razie przegrzania, powinniśmy co kilka minut sprawdzać wskazania temperatur. Czasami lampka kontrolna może się przepalić, lub czujnik temperatury cieczy chłodzącej odpowiedzialny za jej zapalanie będzie źle funkcjonował. Dzięki regularnemu kontrolowaniu wskazań zegarów będziemy mogli jednak zapobiec ewentualnej awarii. Przegrzanie jest bowiem sytuacją, która w dłuższej perspektywie niechybnie prowadzi do zniszczenia silnika.