Jeśli prowadzimy gospodarstwo agroturystyczne, hotel, motel, lub wynajmujemy mieszkanie, czy pokój, powinniśmy zadbać o jak najlepszy standard, aby po pierwsze zachęcić do siebie potencjalnych gości, a po drugie – sprawić, że będą do nas wracać lub, że zostaną u nas na dłużej.
Każdy wynajmowany pokój powinien być na pewno wyposażony w wygodne łóżko (w tym: pościel, poduszki, kołdrę i prześcieradło). W oknach powinny znajdować się rolety, lub firany z woalu lub innego materiału, na podłodze wykładzina lub dywan, który wniesie element przytulności do wnętrza (jeśli zależy nam na łatwym sprzątaniu pokoju – możemy postawić na panele, kafle lub podłogę). Dodatkowym elementem wyposażenia w wynajmowanych pokojach są meble – różnego rodzaju szafy ubraniowe, stoliki nocne, czy ławy, dodatkowo fotele lub krzesła. Warto również podwyższyć standard pokoju umieszczając w nim telewizor, telefon, lodówkę, czajnik elektryczny, kubki, sztućce, talerzyki, klimatyzację czy radio. Jeśli pokój posiada osobna łazienkę – nie zapomnijmy o tekstyliach sanitarnych – zwłaszcza o ręcznikach hotelowych producentów polskich lub zagranicznych (ważne by ich jakość była odpowiednia), w tym o dużym ręczniku, ręczniku do stóp oraz ręczniku do rąk. Zadbajmy o podstawowe środki higieniczne jak mydło, czy papier toaletowy.
Pamiętajmy, aby całość odpowiednio konserwować i regularnie sprzątać. O tym, jak dbać o ręcznik hotelowy producent powie nam na metce (pierzmy je w wysokiej temperaturze, zmieniajmy codziennie lub co 2 dni). Firany z woalu potrzebują innego traktowania (z pewnością też będziemy czyścić i wymieniać je rzadziej niż ręczniki), podobnie jak pościel, poduszki czy dywany. Zadbajmy o każdy element wyposażenia, wówczas nasi goście z pewnością to docenią.