Taśmy ekspozycyjne to rodzaj tasiemki, do której producent przytwierdza niewielkie produkty, mają przyciągnąć uwagę konsumenta.
Najczęstszym zastosowaniem tego typu taśmy https://pos-solution.pl/produkt/stripy-i-tasmy-ekspozycyjne/ jest tworzenie przestrzeni w sklepach na małe produkty, które są w stanie zainteresować klienta, często są to przekąski, lub niewielkie akcesoria.
W istocie jest to naprawdę prosta, jednakże efektywna promocja, gdyż oddziałuje na nas pod wpływem impulsu i ten właśnie impuls skłania nas, aby nabyć dobra, które przymocowane zostały do tasiemki.
Z perspektywy efektywności sprzedaży tak, jednak nietrudno dostrzec, że ta metoda sprawdza się również jako ułatwienie w przypadku wykładania towarów na pułki. Niekiedy na te najmniejsze produkty zwyczajnie brakuje miejsca, szukamy sposobu, aby coś umiejscowić, jednak mając na uwadze estetykę, często rezygnujemy z ekspozycji pewnego produktu, którego obecność jednoznacznie dawałaby do zrozumienia, że został ulokowany na siłę.
Niemniej jest to funkcjonalność dodatkowa, dzięki której te niewielkie produkty mają swoje miejsce a my zachowujemy estetykę ekspozycji. W głównej mierze to jednak narzędzie promocji, która wbrew pozorom jest bardzo skuteczna a asortyment umieszczany na tasiemkach znika dynamicznie i bardzo szybko i często trzeba mocować kolejne taśmy. Jako metoda reklamy niewielkich dóbr jest po prostu znakomita i ciężko byłoby doszukiwać się w niej jakichkolwiek wad. Zasadniczo to coś, czego powinien spróbować każdy zajmujący się handlem detalicznym.