Głównym celem każdego przedsiębiorstwa jest pozyskiwanie klientów. Zarówno tych nowych, którzy poszerzą grono odbiorców, jak i tych, którzy w przeszłości korzystali już z usług firmy lub nabyli sprzedawane przez nią produkty. Wierni konsumenci są niezwykle cenni z punktu widzenia marki. Co więc zrobić, aby zwiększyć prawdopodobieństwo tego, że klient do nas wróci? Bardzo ciekawym rozwiązaniem są zwłaszcza specjalne programy lojalnościowe.
Program lojalnościowy to nic innego, jak zbiór określonych zasad, które umożliwiają nagradzanie wyjątkowo aktywnych klientów za systematyczność korzystania z oferty. Każda transakcja jest premiowana, na przykład poprzez przyznawanie punktów lub pieczątek. Zebranie odpowiedniej ilości uprawnia do otrzymania różnego rodzaju benefitów. Mogą to być kupony promocyjne, określone przedmioty, bądź usługi z oferty dostępne za darmo lub w dużo niższej cenie.
Taka strategia posiada więc wiele zalet z punktu widzenia konsumentów, ale i samej firmy. Klienci stają się zmotywowani do częstszego dokonywania zakupów, są również pod wrażeniem kreatywności marki. Programy tego rodzaju pomagają zbudować więź z konsumentami i ich przywiązanie do firmy. Wzrasta również szansa na to, że o przedsiębiorstwie opowiedzą oni swoim znajomym, którzy staną się kolejnymi klientami. Warto więc zainwestować w program lojalnościowy. Więcej informacji na temat takiej strategii i możliwości jej stworzenia znajdziemy zapoznając się z usługami LoyaltyClub.