Reklamy zewnętrzne wielkopowierzchniowe od dawna już są stałym elementem naszych miast. Spełniają one przede wszystkim funkcję informacyjną oraz reklamową. Co istotne, wykonywane są w wielu technikach i mogą być umieszczane na różnych materiałach podkładowych – to właśnie od tych czynników zależy w dużej mierze jakość druku i ostateczny wygląd całości. Najczęściej na ulicach można zobaczyć banery, billboardy i ogromne plakaty. Nieco rzadziej spotykanym rozwiązaniem jest natomiast rollup reklamowy.
Reklama zewnętrzna w postaci dużych banerów, billboardów i innych form umieszczanych na ulicach miast (głównie w zatłoczonych miejscach użyteczności publicznej) ma za zadanie zainteresować potencjalnych klientów danym produktem czy usługą. Tego typu konstrukcje są przeważnie wykonywane w profesjonalnych drukarniach cyfrowych, które posiadają narzędzia pozwalające na precyzyjne umieszczanie nadruków na wybranych powierzchniach
. Najczęściej są to płyty PCV (wykonane z polichlorku winylu – tworzywa sztucznego), poliwęglanowe, metaplexowe, a także warstwowe typu TuBond, ewentualnie AirBond. W tym przypadku na uwagę zasługuje zwłaszcza baner PCV, ponieważ jest to najpopularniejszy obecnie rodzaj reklamy wielkopowierzchniowej. Drugą kategorię powszechnie stosowanych podkładów stanowią blachy ocynkowane i aluminiowe, a nieco rzadziej też ze stali nierdzewnej. Niektóre rollupy i banery są również wytwarzane z tkanin poliestrowych powlekanych PCV jednostronnie albo dwustronnie – w zależności od tego, jaki efekt chce się uzyskać (te drugie nie przepuszczają światła).