Codziennie mijamy po kilkadziesiąt fizycznych reklam w różnych formach. Na niektóre zwracamy większą uwagę, inne ignorujemy, a jeszcze inne stanowią dla nas zwyczajne tło nic sobą nie przekazujące. Cechą dobrej reklamy jest wrycie się w naszą pamięć w taki sposób, iż nazwa produktu czy marki, którą przedstawia zostanie przez nas zapamiętana.
Jeszcze lepszym finałem jest szybkie skojarzenie odbiorcy z danym przedmiotem, wydarzeniem czy miejscem, co pozwoli na jeszcze mocniejsze zapisanie się jej w naszej głowie. Współcześnie reklamy wyświetlane są praktycznie wszędzie, jakie miejsca są najbardziej popularne?
Ściany, okna, billboardy czy tak zwane citylighty reklamy zewnętrzne w postaci podświetlanych tablic o niewielkich rozmiarach – formy reklamowe zajmują spore przestrzenie publiczne. Z tego, jak bardzo wrosły w nasze życie codzienne, zazwyczaj nie zdajemy sobie sprawy. Spotkamy je także na mniejszych i większych imprezach branżowych, rozrywkowych czy sportowych.
O tym, czy przykują naszą uwagę decyduje nie tylko wyświetlana na nich treść, ale jakość jej wyrazistości czy kształt i styl obramowania. Nijaki i neutralny baner nie spełni pokładanej w nim nadziei, gdyż po prostu zostanie przez ludzkie oko zignorowany na tle innych – bardziej rzucających się w oczy.
Popularnymi formami są telebimy reklamowe, które sprawdzą się szczególnie na większych przestrzeniach i scenach, takich jak stadiony czy hale sportowe. Z kolei bandy ledowe wykorzystywane są głównie w lokacjach zamkniętych i to właśnie tam prezentują się najlepiej. Występują w formach przewodowych i bezprzewodowych.