Technologia weszła w erę miniaturyzacji. Mieszczące się kiedyś w średniej wielkości mieszkaniu komputery wszyscy mają dzisiaj w swoich kieszeniach. Przeglądarki mobilne, mimo ich niewątpliwego rozwoju, dalej nie obsługują wielu funkcji znanych z tych pełnoprawnych programów. Dlatego wiele firm decyduje się na aplikację mobilną, by ułatwić swoim klientom dostęp do swoich usług.
Widać to nawet na przykładzie popularnych serwisów aukcyjnych. Każdy z nich działa dobrze w przeglądarce na telefonie, aczkolwiek nie jest to doświadczenie najprzyjemniejsze. Dużo wygodniej zakupy robi się w dedykowanej do tego aplikacji. Łatwiej przystosować wtedy interfejs do mniejszych wymiarów ekranu. Można zawrzeć wtedy też dodatkową funkcjonalność, jak chociażby integrację z systemami płatnościami Google Pay/Apple Pay/Huawei Pay. Tak samo rzecz ma się z portalami społecznościowymi. W aplikacji zamieszczanie zdjęć, postów i wpisów jest prostsze. Rzadziej pojawiają się niespodziewane problemy. Również serwisy zyskują wtedy na płynności działania, co ma bezpośrednio wpływ na ilość spędzonego tam czasu. Przykładową integrację platformy internetowej z aplikacją mobilną można znaleźć pod adresem: https://akanza.pl/platformy-internetowe.
Firmy muszą iść z duchem czasu, żeby sprostać oczekiwaniom konsumenta. Mobilna bankowość, zamawianie taksówki bez uprzedniego wykonania telefonu czy nawet dowód osobisty w aplikacji to rzeczy, o których dekadę temu nawet nie marzono. Dzisiaj są rzeczywistością, swego rodzaju standardem. Rynek smartfonów ma przed sobą świetlaną przyszłość, dlatego trzeba się nim zainteresować odpowiednio wcześnie. Teraz jest już ostatni dzwonek, żeby na nim zaistnieć.