Zaistnienie w świadomości klientów jest kluczowym elementem budowania każdego biznesu – bez tego pozyskanie nowych klientów jest wręcz niemożliwe, a z pewnością bardzo trudne. Nic więc dziwnego, że wizja reklamowania się za pomocą wszystkich dostępnych mediów jest tak kusząca. Wydawać by się mogło, że im więcej zainwestujemy w kampanię marketingową, tym lepsze będą jej skutki, jednak nie zawsze jest to tak proste. Kiedy więc warto zainwestować w reklamę outdoorową, a kiedy lepiej wybrać inne metody budowania świadomości marki?
Reklama ma docierać do potencjalnego klienta tam, gdzie ten najczęściej przebywa. Dlatego warto na początku dokładnie i szczegółowo określić naszą grupę docelową – jej wiek, dochody, poglądy i upodobania, nawyki, lęki i obawy. Na tej podstawie będziemy w stanie dobrać optymalny rodzaj reklamy. I tak ,na przykład reklama produktów dla młodych mam raczej nie dotrze do klientek, jeśli będzie umieszczona na billboardzie przy drodze szybkiego ruchu, gdyż młode mamy podróżują stosunkowo rzadko na długie dystanse, za to skuteczniej zadziała w parku czy w komunikacji miejskiej. Billboardy przy drodze przyciągną natomiast uwagę pracowników korporacji, osoby wyjeżdżające w delegację albo sporo przemieszczające się samochodem po mieście. Reklama outdoorowa ma być dokładnie tam, gdzie potencjalny klient. Jeśli mamy wątpliwości, co będzie rozwiązaniem dla nas, wtedy warto skorzystać z pomocy specjalistów – na przykład z agencji 4font.pl, która pomoże nam ułożyć skuteczną kampanię marketingową.