Automatyzacja działań firmy – jakie daje korzyści?

W dzisiejszych czasach automatyzacja zawitała już nie tylko do dużych fabryk. Dzięki niej ludzi w dużej mierze zastąpiły urządzenia, a taśma produkcyjna posuwa się w o wiele szybszym tempie. Jednak również w firmach typowo biurowych, które głównie zajmują się świadczeniem usług i obsługą klienta, automatyzacja ma szansę odnieść wielki sukces. Sprawdzamy na jakich zasadach ma to przełożenie na rzeczywistość.

Synchronizacja danych

Zapewne słyszeliśmy o technologii chmury. Polega ona na tym, że dane bezpośrednio z komputera pracownika przesyłane są na specjalny, dobrze zabezpieczony zewnętrzny serwer. Dzięki powyższemu dostęp do nich możliwy jest praktycznie z każdego miejsca, trzeba tylko mieć odpowiednie poświadczenia, certyfikaty oraz znać hasło. Pracownik nie musi samodzielnie dbać o pobieranie plików i ich wysyłanie, chmura dla biznesu zapewnia całkowitą automatyzację tego procesu, tak że jest on wręcz niezauważalny. Wszystko, co wykonuje się na jednym z wielu firmowych terminali, samoistnie przesyłane jest do serwera.

Obsługa klientów

Można zadać sobie pytanie – w jaki sposób można wykorzystać automatyzację do polepszenia procesu interakcji z klientem? Otóż są na to różne sposoby. Na przykład jeśli mamy dział płac, to manualna jego obsługa pochłonie moce przerobowe dużej ilości pracowników. Tymczasem wszystko to może zrobić komputer, za pomocą oprogramowania CRM. Więcej na jego temat znajdziemy tutaj: https://thtg.pl/crm-integrator. W skrócie: Jest to zbiór programów, których zadanie to sprawdzanie czy np. wszyscy klienci opłacili zamówioną usługę. Jeśli któryś tego nie zrobił, automatycznie wysyłane jest powiadomienie SMS bądź e-mail. Firmowa drukarka może też automatycznie wydrukować wezwania do zapłaty, które później zostaną wysłane pocztą.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

20 + 8 =