Nie ulega wątpliwości, że w podejmowaniu decyzji o zakupie danej rzeczy ogromną rolę odgrywa nasz wzrok. Niektórzy mawiają nawet, że kupujemy oczami. Z tego powodu to takie ważne, by witryna sklepowa prezentowała się jak najbardziej atrakcyjnie. Według pewnych badań, co czwarty klient decyduje się odwiedzić jakiś sklep tylko dlatego, że zauważył interesującą witrynę. Jak zatem można zadbać o to, by nasz sklep już z daleka zachęcał do zakupów? Istnieje co najmniej kilka sprawdzonych sposobów. Powinniśmy pamiętać, że wystawa sklepu jest jego wizytówką i żaden jej element nie może być przypadkowy. Najlepiej zdecydować się na jeden konkretny styl i pod jego kątem dobrać kolory, kształty, a nawet oświetlenie. Wszystkie elementy powinny ze sobą harmonizować, a także być spójne z logo marki i całym jej wizerunkiem. Warto zwrócić uwagę na to, by występujące na wystawie napisy, informacje o promocjach czy nowych kolekcjach były odpowiednio duże i możliwe do przeczytania nawet ze sporej odległości.
Nawet najwspanialszy produkt może nie wzbudzić zainteresowania konsumentów, jeśli nie będzie atrakcyjnie zaprezentowany. Zasada ta okazuje się szczególnie prawdziwa w wypadku sprzedaży ubrań. Niektóre elementy odzieży, które na wieszaku czy półce wyglądają nieciekawie, w pełni ukazują swoją atrakcyjność dopiero wtedy, gdy znajdą się na manekinie. Sam manekin może być neutralnym tłem dla sprzedawanego produktu lub przyciągać wzrok swoją niestandardową formą. Śmiało można powiedzieć, że manekiny na witrynach sklepów odzieżowych są wręcz niezbędne. Jeśli poszukujemy manekinów do swojego sklepu, możemy znaleźć je choćby na witrynie https://emanekiny.pl. Nowoczesne manekiny przedstawiają rozmaite postacie i ukazują różne pozy, co pozwala stworzyć efektowną aranżację, wzbogaconą chociażby o efektowne oświetlenie punktowe. Estetyczna i starannie zaprojektowana witryna sklepowa, której każdy detal jest dopracowany, z pewnością zrobi pozytywne wrażanie na otoczeniu i przyciągnie klientów.