Sposób, w jaki komunikujesz się ze swoimi klientami jest równie ważny jak produkt lub usługa, którą sprzedajesz. Identyfikacja wizualna Twojej marki powinna być spójna i rozpoznawalna, ale powinna być również na tyle elastyczna, aby dostosować się do różnych mediów.
To, w jaki sposób będziesz budował komunikaty wizualne na bilbordach czy poprzez litery 3d poznań, będzie mieć wpływ na to, jak postrzegać Cię będą odbiorcy. Warto więc zadbać o kilka kluczowych elementów dobrej komunikacji wizualnej marki.
Silna tożsamość wizualna to taka, która sprawia wrażenie czegoś znajomego dla Twoich odbiorców. Logo, kolory, typografia i inne elementy powinny pozostać takie same we wszystkich kanałach komunikacji, aby nie sprawiały wrażenia odrębnych jednostek i zostały silnie powiązane z Twoją marką. Głównym celem takich działań jest stworzenie całościowego doświadczenia, które będzie spójne i naturalne.
Ponieważ istnieje tak wiele różnych sposobów prezentowania informacji – za pomocą słów, obrazów, wideo i wielu innych narzędzi, może być kuszące, aby upchnąć je wszystkie w swojej komunikacji. To jednak często prowadzi do zamieszania i braku skupienia się na jednym przekazie lub idei. Ważne jest nie tylko to, aby być zwięzłym, ale również jasnym w tym, co próbujesz powiedzieć. Jeśli ludzie nie rozumieją, co mówisz i jak to się ma do ich życia lub zainteresowań, to jaki jest tego sens?