Co obejmuje SEO?

SEO, czyli pozycjonowanie witryny to najlepszy sposób na zwiększenie pozycji naszej strony w wyszukiwarce i pozyskiwanie nowych klientów. Im jest ona wyżej, tym więcej osób decyduje się na niej wejść. Statystyki są nieubłagane i tylko same 3 pierwsze wyniki otrzymują ponad połowę ruchu. Proces pozycjonowania możemy przeprowadzać samodzielnie lub skorzystać z profesjonalnej agencji marketingowej, która wykona wszystkie działania za nas. Na działania SEO składa się wiele metod i działań, które można dostosowywać do swoich preferencji. Czym zatem jest pozycjonowanie? Co obejmuje SEO? Jaką agencję wybrać, aby współpraca była udana? Odpowiedzi na te pytania, porady i wskazówki prezentujemy poniżej.

Czym jest SEO?

SEO, czyli Search Engine Optimization to optymalizacja witryny internetowej mająca na celu zwiększenie jej pozycji w wyszukiwarce. Obejmuje ono szereg działań, które dzielą się na on-site i off-site – działania wewnętrzne w witrynie i zewnętrzne poza witryną wzmacniające pozycję serwisu. Wykonywanie ich sprawia, że wyszukiwarka uznaje naszą stronę www za wartościową i przydatną.

Działania te mogą być wykonywane jednorazowo lub długofalowo. Dzięki SEO nasza strona zwiększa pozycje w wynikach wyszukiwarki, a celem pozycjonowania jest sprawienie, aby witryna była jak najwyżej w tej hierarchii. Zdecydowanie najlepsze efekty daje systematyczne i długotrwałe działanie.

Co składa się na działania SEO?

Na działania SEO składa się wiele różnych elementów. Do podstawowych należy uzupełnianie opisów stron oraz metadanych. Odbywa się to z poziomu tworzenia witryny. Opisy stron są wyświetlane tuż pod adresem w wyszukiwarce i informują użytkowników w skrócony sposób, o czym jest dana strona. Opisy takie widać również np. po najechaniu na ikonę strony już po wejściu do serwisu. Oprócz funkcji informacyjnej warto używać w nich słów kluczowych oraz konkretnych zwrotów, aby Google pozycjonowanie nas w odpowiedniej kategorii.

Teksty SEO i Content na stronie to kolejne elementy, które obejmuje SEO. Optymalizacja strony odbywa się poprzez umieszczanie na niej konkretnych tekstów tematycznych oraz słów kluczowych. Dzięki temu wyszukiwarka wie – o czym jest nasza witryna. Im jest ich więcej — tym wyżej jest umieszczana nasza witryna. Słowa kluczowe, pod jakimi chcemy być rozpoznawalni, muszą być jednak używane według konkretnych zasad.

Tworzenie wielu słów w krótkim tekście czy nielogicznych artykułów z błędami, może spowodować, że wyszukiwarka uzna, iż próbujemy oszukiwać i nie zwiększy pozycji witryny. Teksty zamieszczane na stronie powinny być dodawane regularnie, mieć intensywność słowa kluczowego nie większą niż 1-2 frazy na 1000 znaków oraz tworzyć spójną całość. Optymalizacja strony w ten sposób daje dobre efekty i jest jedną z podstawowych technik.

Jednym z najczęściej wykorzystywanych elementów SEO jest Link Building, czyli pozyskiwanie tzw. backlinków (linków zwrotnych). Pozycjonowanie obejmuje umieszczanie linków do naszej witryny na innych stronach, forach, blogach czy portalach. Im jest ich więcej, tym wyżej ocenia naszą stronę wyszukiwarka Google. Ważną kwestią w Link Buildingu jest również jakość stron. Czasami warto umieścić odpłatnie jeden link na poczytnym portalu tematycznym w formie artykułu sponsorowanego niż wiele linków na nieznanych i nieaktywnych forach w sieci.

Firma pozycjonująca, której zlecimy to zadanie, może publikować wpisy reklamowe wraz z linkami i umieszczać je na różnych stronach. Choć link building regularnie z czasem traci na wartości to od założenia wyszukiwarki Google, jest jednym z głównych elementów SEO i nic nie wskazuje na to, aby miało się to dramatycznie zmienić.

Jednym z najczęściej pomijanych elementów, które wpływają na pozycjonowanie, jest szybkość działania witryny. Im działa ona wolniej i dłużej się ładuje, tym częściej Google uznaje ją za mniej atrakcyjną. Warto zatem stosować grafiki o małych rozmiarach czy tworzyć proste konstrukcje strony, aby mogła być ona odczytywana relatywnie szybko.

Jaką agencję wybrać?

Gdy chcemy zoptymalizować swoją stronę www pod kątem SEO, warto zastanowić się nad wyborem konkretnej agencji. Na rynku istnieje ich wiele. Dobrym posunięciem będzie sprawdzenie opinii o poszczególnych lub porozmawianie ze znajomymi. Dobra agencja SEO powinna być doświadczona, zatrudniać specjalistów, rzetelnie wykonywać zlecenia i mieć szeroki wachlarz usług.

Jedną z najlepszych w branży, która spełnia wszystkie te wymagania, jest iCEA. Marka ta oferuje wstępne darmowe audyty, dzięki którym możemy ustalić dalsze działania SEO. Wykonuje swoją pracę indywidualnie podchodząc do każdego klienta i dbając, aby działania SEO przekładały się na rozwój biznesu. Dużym plusem jest również transparentność.

Agencja ta raportuje i przedstawia w jasny sposób wszystkie dokonane działania. Do kompleksowych usług można również zaliczyć audyt stron internetowych pod kątem SEO czy różne techniki SEO. Na doświadczenie i wiarygodność agencji wpływa również fakt, że obsługuje ona kampanie, których roczny budżet przekracza 1 mln zł.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

15 + 6 =